Przypominamy, że od dnia 1 stycznia 2023 roku, obowiązek wynikający z regulacji "At-Berth" obejmuje również kontenerowce, statki pasażerskie oraz statki chłodnicze. Dla porządku wskazujemy, i
Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2023 r. wszystkie statki będą zobowiązane do obliczania wskaźnika efektywności energetycznej istniejących statków (EEXI) w celu pomiaru ich efektywności energetycznej i rozpoczęci
Czytaj więcej
Niniejsze sprawozdanie stanowi aktualizację poprzedniego opracowania opracowanego przez EMSA na temat biopaliw i zawiera analizę pełnego zakresu biopaliw, zarówno płynnych, jak i gazowych, z pe
Czytaj więcej
Opublikowano poradnik koncentrujący się w szczególności na wspieraniu wdrażania technologii efektywności energetycznej dla statków. Został on opracowany i wykonany przez Global Industry Allianc
Czytaj więcej
MaritimeCyprus opublikowało wytyczne EMSA dla Państw Członkowskich, dotyczące ochrony na morzu.
Wspomniane wytyczne ukierunkowane s
Czytaj więcej
MaritimeCyprus publikuje najnowszy protokół inspekcyjny statków morskich (RISQ 2.0)
MaritimeCyprus publikuje najnowszy protokół inspekcyjny statków mors
Czytaj więcej
Przewoźnicy kontenerowi znacznie się rozwinęli w ostatnich latach, a ilość przewożonych ładunków znacznie wzrosła. Pożary związane z kontenerami, zwłaszcza z objętością przewożonego ładunku, mogą stan
Czytaj więcej
Obecnie weszły w życie nowe przepisy, które będą dalej chronić wybrzeże Wielkiej Brytanii, powstrzymując międzynarodowe statki przed wyrzucaniem potencjalnie szkodliwych gatunków do morza.
Czytaj więcej
BIMCO wydało nową klauzulę choroby zakaźnej czarteru na czas. Potrzeba jej zmiany wyniknęła w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19. Zauważyć przy tym należy, iż klauzula ta została unormowa
Czytaj więcej
Dnia 30 czerwca br. Komisja Narodów Zjednoczonych do spraw Międzynarodowego Prawa Handlowego (UNCITRAL) zatwierdziła projekt konwencji o skutkach sądowej sprzedaży statków (draft Convention on
Czytaj więcej