Dnia 1 lipca br. Paris MoU opublikował raport obejmujący statystyki oraz przegląd działań przeprowadzonych w 2021 roku. Wskazuje się, iż ponownie dało się zauważyć znaczny wpływ pandemii COVID-
Czytaj więcej
W związku z zajęciem dwóch statków spod bandery greckiej przez siły irańskie w obrębie Zatoki Perskiej, Połączone Siły Morskie (CMF) oraz siły morskie Unii Europejskiej (EUNAVFOR) wydały specja
Czytaj więcej
Projekt IMO - Norwegia GreenVoyage2050, który zapewnia wsparcie dla krajów rozwijających się w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) przez statki, został przedłużony do grudnia 20
Czytaj więcej
Maritime Cyprus opublikowało Biuletyn Bezpieczeństwa Statków Kanady, który zawiera aktualnie obowiązujące przepisy dot. raportowania o wodach balastowych.
Prze
Czytaj więcej
MaritimeCyprus opublikowało poradnik zawierający wytyczne dot. zatrzymań statków spowodowanych uchybieniami przepisów International Maritime Security (IMS), w wyniku kontroli państwa portu. Wsk
Czytaj więcej
ClassNK wydało "Wytyczne dla zaawansowanych środków bezpieczeństwa", "Wytyczne dla doskonałego środowiska życia i pracy" oraz "Wytyczne dla instalacji do kontroli zakażeń".
Czytaj więcej
W Seychelles Defense Academy odbyły się warsztaty szkoleniowe opracowane przez IMO w zakresie rejsów morskich, kontroli i przeszukiwania pasażerów promów i bagażu. Warsztaty te były skierowane
Czytaj więcej
11 Maja 2022 r. przeprowadzone zostanie webinarium dot. działalności i ryzyka związanego z morską energią wiatrową. Planowane jest szczegółowe omówienie specjalistycznej ochrony ubezpieczeniowe
Czytaj więcej
Republika Południowej Afryki stała się 17. sygnatariuszem poprawki z Jeddah do Kodeksu postępowania z Dżibuti (DCoC). Poprawka z Jeddah została przyjęta w 2017 r. w celu rozszerzenia zakresu DC
Czytaj więcej
MaritimeCyprus opublikowało raport Inmarsat i Thetius dot. dekarbonizacji w kontekście rozwoju branży morskiej. Raport ten analizuje przede wszystkim strategie emisji gazów cieplarnianych w żeg
Czytaj więcej