Projekt konwencji ONZ w sprawie zbywalnych dokumentów przewozowych mającej na celu modernizację i cyfryzację światowego handlu został sfinalizowany
WIEDEŃ, 14
Czytaj więcej
Przyjęcie zmienionego prawidła II-1/3-8 Konwencji SOLAS, które weszło w życie 1 stycznia 2024 r., oraz zatwierdzenie zmienionych wytycznych dotyczących wyposażenia holowniczego i cumowniczego n
Czytaj więcej
Wytyczne IBA 2024: Konflikty interesów w arbitrażu międzynarodowym w następstwie Halliburton -v- Chubb
Od czasu ich wprowadzenia w 2004 r., Wytyczne IBA stały
Czytaj więcej
Przewodnik po bezpiecznych praktykach bunkrowania LNG:
Czytaj więcej
Niniejsza publikacja została napisana w konsultacji z Alessio Sbraga, Partnerem i Alex Andreou, Senior Associate, z wiodącej globalnej kancelarii prawnej HFW. Chociaż dołożono wszelkich starań, aby za
Czytaj więcej
Waszyngton/Singapur/Bruksela/Londyn, 30 czerwca 2025 r. – Światowa Rada Żeglugi Morskiej (WSC) opublikowała swój coroczny raport dotyczący kontenerów utraconych na morzu, z którego wynika, że w 2024 r
Czytaj więcej
Chińska MSA i inne chińskie władze regularnie wydają ostrzeżenia i okólniki dotyczące zagrożeń związanych z żeglugą i powiązanymi operacjami.
Więcej informacji:
Czytaj więcej
W dniu 27 czerwca 2024 r. Wielka Brytania ratyfikowała konwencję haską z 1927 r., czyli konwencję z dnia 2 lipca 2019 r. o uznawaniu i wykonywaniu zagranicznych orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych
Czytaj więcej
Wyrok w sprawie CAFI przeciwko GTCS Trading DMCC [2025] EWHC 1350 (Comm) potwierdza, że roszczenie lub kwestia sporna mogą podlegać dwóm lub więcej różnym klauzulom arbitrażowym, co oznacza, że powód
Czytaj więcej
W jaki sposób konwencja z Hongkongu zapewni bezpieczny i przyjazny dla środowiska recykling statków po zakończeniu ich eksploatacji?
Więcej informacji:
Czytaj więcej