W swoim Przeglądzie Bezpieczeństwa i Żeglugi 2023, Allianz Global Corporate & Specialty poinformował, że drugą główną przyczyną utraty statków w 2022 r. był pożar lub wybuch. W 2022 r. odnotowano
Czytaj więcej
SHIPMAN, standardowa umowa zarządzania statkiem BIMCO, jest szeroko stosowana jako globalna standardowa umowa zarządzania statkiem zarówno w zakresie zarządzania komercyjnego, jak i technicznego. Zmia
Czytaj więcej
Przewodnik BIMCO odnosi się do kwestii dostarczania wody pitnej na statkach bez użycia plastikowych butelek jednorazowego użytku. Takie butelki są uznawane za znaczące źródło zanieczyszczenia m
Czytaj więcej
W sprawie Hellard & Ors przeciwko OJSC Rossiysky Kredit Bank & Ors1, angielski High Court rozważył, w jaki sposób przepisy Russia (Sanctions) (EU Exit) Regulations 2019 mają zastosowani
Czytaj więcej
Konwencja haska z 2019 r. o uznawaniu i wykonywaniu zagranicznych orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych lub handlowych (konwencja haska z 2019 r.)
W dniu 27 c
Czytaj więcej
Niniejszy dokument informacyjny zawiera wytyczne dotyczące najlepszych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z wdrażaniem i obsługą nadrzędnego ograniczenia mocy (OPL) na istniejący
Czytaj więcej
Wiele kontraktów LNG ma charakter długoterminowy i może obowiązywać przez okres 20 lat lub dłużej. W rezultacie uzgodniona z góry cena umowna produktu może nie odzwierciedlać wahań rynkowych i
Czytaj więcej
Właściciel Dali, ogromnego statku towarowego, który 26 marca stracił moc i zburzył most Key Bridge, zabijając sześciu ludzi, określił „ogólną średnią” – twierdzi Darrell W
Czytaj więcej
Zastosowanie: właściciele statków, operatorzy statków, zarządcy statków i budowniczowie statków.
FuelEU Maritime (rozporządzenie (UE) 2023/1805), zaprojektowane w celu wspierania de
Czytaj więcej
UE zacieśnia kontrolę nad zieloną transformacją: Zmieniona dyrektywa rozszerza i wzmacnia egzekwowanie przepisów dotyczących eko-przestępczości
20 maja weszła w życie zmieniona dyre
Czytaj więcej