W niniejszym artykule przeanalizowano tę zasadę na podstawie sprawy The Sanko Mineral, będącej połączeniem prawa morskiego, interpretacji ustawowej art. 21 ust. 4 ustawy o sądach wyższej instan
Czytaj więcej
W dniu 24 września 2025 r. opublikowano coroczny raport Review of Maritime Transport 2025 (UNCTAD) pod hasłem: utrzymanie kursu na wzburzonych wodach
Więcej informacji:
Czytaj więcej
Wytyczne IMO dotyczące przewozu mieszanek biopaliw przez konwencjonalne statki bunkrowe
Chociaż niniejsze wytyczne tymczasowe nie mają charakteru obowiązkowego, będą one brane pod u
Czytaj więcej
Zgodność z załącznikiem I do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL), który określa surowe limity dotyczące zrzutu oleju ze statków, ma zasadnicze znaczen
Czytaj więcej
Roczny raport informacyjny 2025: https://www.seacargocharter.org/wp-content/uploads/20
Czytaj więcej
Projekt tymczasowych wytycznych dotyczących bezpieczeństwa statków wykorzystujących wodór jako paliwo.
Więcej informacji: https://m
Czytaj więcej
Celem kampanii jest ustalenie, czy statki spełniają obowiązkowe wymagania dotyczące zarządzania wodą balastową (BWM) określone w Międzynarodowej konwencji o kontroli i zarządzaniu wodą balastow
Czytaj więcej
Przekupstwo jest zjawiskiem powszechnym. Budzi poważne obawy społeczne, moralne, gospodarcze i polityczne, podważa dobre rządy, hamuje rozwój i zakłóca konkurencję. Podważa sprawiedliwość, naru
Czytaj więcej
Władze brytyjskiego systemu handlu uprawnieniami do emisji (UK ETS Authority, „władze brytyjskie”) opublikowały 21 lipca 2025 r. tymczasową odpowiedź[1] („tymczasowa odpowiedź Wielkiej Brytanii
Czytaj więcej
Sektor morskiej energetyki wiatrowej musi wyjść poza podział ryzyka handlowego w umowach, aby poradzić sobie z rosnącymi zagrożeniami politycznymi i bezpieczeństwa – twierdzi Richard Booth, partner w
Czytaj więcej