Zgodnie z postanowieniami konwencji SOLAS, MARPOL i protokołem z 1988 r. do konwencji o liniach ładunkowych 1966 r., Kodeks Uznanych Organizacji,
tzw. „RO Code” (The Code for recognized organizations) wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.
Na gruncie RO Code, administrator, czyli państwo flagi, może przekazać część swoich zadań w zakresie przeglądów, udzielania zezwoleń i wydawania certyfikatów dla statków, uznanym organizacjom - w praktyce najczęściej towarzystwom klasyfikacyjnym.
Wskazany kodeks wyznacza międzynarodowe standardy i ujednolicone warunki dotyczące minimalnych wymagań, które organizacje muszą spełnić w celu ich uznania i udzielania im zezwoleń. Ponadto postanowienia kodeksu wyjaśniają obowiązki organizacji i nadają państwom flagi narzędzia i wytyczne do ich nadzorowania.
Źródło:
imo.org
- Maciej Jaśkiewicz