Dnia 5 lutego 2014 roku Parlament Europejski przegłosował propozycje Komisji Europejskiej z dnia 13 marca 2013 roku zawierające pakiet praw pasażerów linii lotniczych. Proponowany pakiet ma na celu znaczne rozszerzenie praw pasażerów linii lotniczych, których loty zostały opóźnione bądź odwołane.
Popierane przez Parlament Europejski zmiany przewidują między innymi dwumiesięczny termin wyznaczony przewoźnikom na udzielenie odpowiedzi na skargę pasażerów. Dotychczasowe prawo nie przewiduje ograniczenia czasowego, co stawia pasażerów w wyjątkowo niekorzystnej sytuacji.
Kolejną zmianą miałoby być prawo pasażera do zmiany planu podróży (nawet poprzez zmianę przewoźnika) w przypadku odwołania lotu bądź jego opóźnienia. Komisja proponuje w tym miejscu, aby prawo to przysługiwało po upływie 12 godzin opóźnienia, Parlament zaś jest za zaostrzeniem limitu do 8 godzin.
Ponadto, przewoźnicy będą zobowiązani do wyznaczenia na lotniskach stanowisk zajmujących się obsługą pasażerów, których loty odwołano bądź opóźniają się. W tych punktach pasażerowie otrzymają informację o locie, zostaną pouczeni o swoich prawach oraz będą mogli złożyć skargę.
Proponowane zmiany staną się następnie przedmiotem obrad państw członkowskich, które zbiorą się w czerwcu bieżącego roku w ramach Rady ds. Transportu.
Źródło:
www.europa.eu
-Sebastian Kita