Dnia 30 października na forum Komitetu Stałych Przedstawicieli przy Radzie Unii Europejskiej (COREPER I) uzgodniono treść decyzji, która ma zostać wydana przez Radę UE w sprawie Międzynarodowej Konwencji z Hong Kongu o bezpiecznym i ekologicznym recyklingu statków (dalej: Konwencji).
Konwencja została przyjęta na międzynarodowej konferencji, która odbyła się w maju 2009r. w Hongkongu. Wypracowana przy znaczącym udziale IMO umowa międzynarodowa miała być kolejnym krokiem na drodze do zapewnienia bezpiecznego, ekologicznego złomowania statków, zwłaszcza w obliczu niskiej skuteczności dotychczas obowiązujących w tym zakresie przepisów. Konwencja do dziś nie weszła jednak w życie, gdyż liczba państw, które muszę ją przyjąć (poprzez ratyfikację bądź akcesję), by zaczęła obowiązywać, ustalona została na stosunkowo wysokim poziomie.
W związku z powyższym, w celu przyspieszenia wejścia w życie Konwencji, Rada UE wydać ma decyzję, w której wyraża się zdecydowane poparcie dla Międzynarodowej Konwencji z Hong Kongu i zachęca Państwa Członkowskie do jej rychłego ratyfikowania lub akcesji.
-Piotr Jędrusiak
Konwencja została przyjęta na międzynarodowej konferencji, która odbyła się w maju 2009r. w Hongkongu. Wypracowana przy znaczącym udziale IMO umowa międzynarodowa miała być kolejnym krokiem na drodze do zapewnienia bezpiecznego, ekologicznego złomowania statków, zwłaszcza w obliczu niskiej skuteczności dotychczas obowiązujących w tym zakresie przepisów. Konwencja do dziś nie weszła jednak w życie, gdyż liczba państw, które muszę ją przyjąć (poprzez ratyfikację bądź akcesję), by zaczęła obowiązywać, ustalona została na stosunkowo wysokim poziomie.
W związku z powyższym, w celu przyspieszenia wejścia w życie Konwencji, Rada UE wydać ma decyzję, w której wyraża się zdecydowane poparcie dla Międzynarodowej Konwencji z Hong Kongu i zachęca Państwa Członkowskie do jej rychłego ratyfikowania lub akcesji.
-Piotr Jędrusiak