wybierz wersję językową:

Aktualności

26
Zmiana wymagań na stanowiskach służby kontroli ruchu statków

Opublikowano 2014/02/26

W dniu 18 lutego 2014 r. weszło w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej.

Na mocy tego aktu złagodzone zostały wymagania na stanowiskach w służbach kontroli ruchu statków. Dotychczas od kandydata na głównego operatora służby kontroli ruchu statków wymagany był dyplom kapitana żeglugi wielkiej. Od wejścia w życie omawianej nowelizacji wystarczające jest, aby osoba ta miała wyższe wykształcenie i dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym oraz kurs odpowiedniej specjalności.

Podstawa prawna:
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej

-Adam Gielnik