Przedsiębiorca telekomunikacyjny – Niezależny Operator Międzystrefowy, zastrzegał w umowach z klientami, że umowa zawarta na czas określony ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny, taki sam okres. W celu rezygnacji z kontraktu, konsumenci musieli złożyć pisemne oświadczenie na co najmniej 30 dni przed upływem okresu obowiązywania umowy.
Sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który uznał wskazane wyżej praktyki za niezgodne z prawem i dobrymi obyczajami. Według UOKiK, automatyczne przedłużanie umowy na czas określony ogranicza konsumentom możliwość rezygnacji z usług przedsiębiorcy i wymusza na nich działania zapobiegające przedłużeniu umowy. Prezes UOKiK, nałożył na spółkę karę w wysokości 194.833 zł i wskazał, że powinna ona zapewnić konsumentowi możliwość podjęcia świadomej decyzji dotyczącej przedłużenia umowy na kolejny czas określony, informując go o upływającym terminie i przedstawiając mu nową ofertę.
Niezależny Operator Międzystrefowy zaniechał stosowania kwestionowanej praktyki, dzięki czemu możliwe było obniżenie sankcji.
-Maciej Jaśkiewicz