Centrum Wymiany Informacji dot. Handlu Morskiego w Zatoce Gwinejskiej (Maritime Trade Information Sharing Centre Gulf of Guinea) poinformowało, iż na pokładzie statków zawijających do nigeryjskich portów nie mogą znajdować się strażnicy, zarówno uzbrojeni jak i nieuzbrojeni, pochodzący z innego niż Nigeria kraju.
Nigeryjska Agencja Bezpieczeństwa i Administracji Morskiej wydała także obwieszczenie, że statki na pokładzie których znajdować się będą strażnicy obcego pochodzenia mogą zostać zatrzymane w porcie. Natomiast pochodzące z wiarygodnych źródeł informacje przekazywane armatorom przez Centrum Wymiany Informacji świadczą o tym, iż organy nigeryjskiej administracji morskiej najprawdopodobniej zatrzymują każdy taki statek.
Wpisuje się to w prezentowaną od jakiegoś czasu politykę Nigerii, która uważa, iż wyłącznie nigeryjska marynarka wojenna jest upoważniona do posiadania broni na wodach terytorialnych Nigerii, a dotychczasowa praktyka pokazuje, że w przypadku strażników pochodzących z zagranicy bez znaczenia może okazać się faktyczne posiadanie przez nich broni. W związku z powyższym ryzyko zatrzymania statku w portach nigeryjskich znacznie wzrosło i armatorzy decydujący się na ochronę statku podczas przejścia przez Zatokę Gwinejską powinni brać to pod uwagę.
Źródło:
http://www.mtisc-gog.org/
- Piotr Jędrusiak
Nigeryjska Agencja Bezpieczeństwa i Administracji Morskiej wydała także obwieszczenie, że statki na pokładzie których znajdować się będą strażnicy obcego pochodzenia mogą zostać zatrzymane w porcie. Natomiast pochodzące z wiarygodnych źródeł informacje przekazywane armatorom przez Centrum Wymiany Informacji świadczą o tym, iż organy nigeryjskiej administracji morskiej najprawdopodobniej zatrzymują każdy taki statek.
Wpisuje się to w prezentowaną od jakiegoś czasu politykę Nigerii, która uważa, iż wyłącznie nigeryjska marynarka wojenna jest upoważniona do posiadania broni na wodach terytorialnych Nigerii, a dotychczasowa praktyka pokazuje, że w przypadku strażników pochodzących z zagranicy bez znaczenia może okazać się faktyczne posiadanie przez nich broni. W związku z powyższym ryzyko zatrzymania statku w portach nigeryjskich znacznie wzrosło i armatorzy decydujący się na ochronę statku podczas przejścia przez Zatokę Gwinejską powinni brać to pod uwagę.
Źródło:
http://www.mtisc-gog.org/
- Piotr Jędrusiak