Wraz z początkiem przyszłego roku wchodzą w życie zmiany Kodeksu IMSBC (International Maritime Solid Bulk Cargoes). Są one związane z drugim pakietem poprawek do tego aktu, ustalonym w ramach 92. sesji MSC (Maritime Safety Committee)
z czerwca 2013 r. Podana informacja powinna szczególnie zainteresować osoby trudniące się zawodowo transportem i handlem drogą morską towarów płynnych czy ładunków takich jak węgiel, cement lub zboże.
Na marginesie jedynie wskazujemy, że postanowienia powyższego aktu są w całości aprobowane przez polski porządek prawny, co znajduje potwierdzenie
w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 stycznia 2013 r. w sprawie bezpiecznego przewozu ładunków masowych statkami.
Główne, istotne dla branży morskiej zmiany IMSBC odnoszą się do wprowadzenia nowych dla aktu terminów – „źródeł ciepła” oraz „potencjalnych źródeł zapalnych”. Dodatkowo rozszerzona została definicja „właściwego organu”. Modyfikacje dotknęły również między innymi procedur dotyczących ładunków płynnych.
Źródło:
http://www.skuld.com/
- Szymon Romanowicz